AEROniet, Kurnik & Paranoidní Cysty: Česká dvojka na trhu s elektronikou se přiživuje na úspěchu 3 českých alternativních serverů! Televizní reklamy na hraně zákona napodobují grafiku, loga, logotypy a názvy 3 největších alternativních zpravodajských serverů v České republice a přisuzují jim fiktivní články a hoaxy! Reklamní kampaň si zaplatil největší konkurent Alzy, ale reklamy ve skutečnosti přinášejí těmto 3 serverům nečekanou reklamu a popularitu, především u české mládeže!

AEROniet, Kurnik & Paranoidní Cysty: Česká dvojka na trhu s elektronikou se přiživuje na úspěchu 3 českých alternativních serverů! Televizní reklamy na hraně zákona napodobují grafiku, loga, logotypy a názvy 3 největších alternativních zpravodajských serverů v České republice a přisuzují jim fiktivní články a hoaxy! Reklamní kampaň si zaplatil největší konkurent Alzy, ale reklamy ve skutečnosti přinášejí těmto 3 serverům nečekanou reklamu a popularitu, především u české mládeže!

V posledních dnech nás začaly do redakce kontaktovat stovky čtenářů s upozorněním, že na českých televizích se začala objevovat reklama, která v podstatě parazituje na našem jménu a napodobuje naše logo a název serveru v souvislosti s propagací společnosti CZC v České republice, která je dvojkou na trhu s elektronikou, a to hned po společnosti Alza. Jak uvedl server MediaGuru [1], za kampaní stojí právě CZC, které ke spolupráci pozvalo rozhlasového moderátora Evropy 2 Patrika Hezuckého. Podle informací [2] zatím vznikla celkem 3 různá videa v seriálu s názvem Kachny Patrika Hezuckého, která se trefují do 3 největších českých alternativních portálů, do Sputniku, Parlamentních listů a do našeho Aeronetu. Všechna 3 videa začínají jako fiktivní pořady ve stylu Jaromíra Soukupa a jeho hrnku, pojetí reklamy je silně odvozené od podoby produkce TV Barrandov. Vezmeme si to pěkně podle abecedního pořadí.

Patrik Hezucký a reklama s využitím Aeronetu.
AEROniet a odmítnutí transplantace srdce od nevegana

Tato varianta reklamy [3] uvádí smyšlenou informaci o Ludmile K. z  pražské Letné, která odmítla transplantaci srdce od dárce, protože nebyl vegan. Patrik Hezucký to označuje za fake, ale vzápětí dodává, že ne všechno je fake, třeba garance skvělé ceny u CZC. Takováto reklama sice může někomu přijít jako vtipná, ale na druhé straně může být chápána jako pomluva a napodobování ochranné známky.

Výrobce reklamy použil naše logo, použil i náš logotyp, přehodil pořadí červené a černé barvy a z našeho AE News použil naši doménu udělal z ní rusky znějící název AEROniet. Každý, kdo se na reklamu podívá, tak okamžitě se mu vybaví náš server. A teď malá statistika od našeho administrátora: Během tohoto víkendu podle Google Analytics náš server hledalo na Googlu 1,450,000 lidí pod klíčovými slovy “Ludmila”, “Aeronet”, “Srdce”, a “Transplantace” jako 4 top slova, podle kterých k nám lidé přichází z prohlížečů.

Patrik Hezucký a reklama s využitím Aeronetu.

Podle toho je naprosto jasné, že změna grafiky v reklamě a překroucení názvu našeho serveru nijak nepomohlo odstranit spojitost reklamy s našim reálným serverem a lidé spojují náš server s neexistujícím článkem o paní Ludmile, který si vymyslela producentská společnost Bumerang Film ze Zlína [4], IČO: 06407510, jednatelem je Jan Perout z Mysločovic. Firma vznikla teprve v roce 2017. Nevím, na jakém základě vznikla myšlenka založit reklamu pro firmu s elektronikou na bázi využití jmen 3 největších alternativních médií v ČR, protože napodobování ochranných známek je daleko za hranou přijatelnosti.

Pokud mediální firma přehodí barvy a pokroutí název domény, je to pořád pozměňování loga a jména s jasným cílem využít jméno k vlastní reklamě a posílení prodejů společnosti CZC. Tyto reklamy nám sice přivádějí nové čtenáře, takže bychom vlastně měli být rádi, ale na straně druhé se tím posiluje falešná nálepka, protože lidé hledají článek s Ludmilou a jejím srdcem, a když ho u nás nenajdou, píšou nám potom, proč jsme článek smazali. Admin potom musí psát a vysvětlovat, že je to dezinformace z reklamy, protože žádný takový článek u nás nikdy publikován nebyl. Stáváme se tak obětí mystifikace a dezinformace společnosti CZC a jejich reklamy.

Paranoidní Cysty a zavedení nového časového pásma v Brně kvůli opravě D1

Druhá varianta této reklamy [5] pokřivuje název serveru Parlamentní Listy na Paranoidní Cysty a rovněž i jejich logo je pokřiveno. Zůstávají zachovány barvy, logotypy, stylistika, ale informace o tom, že v Brně je plánováno zavedení nového časového pásma D mínus 1, protože lidé ušetří hodinu na dálnici do Prahy, je také výmysl producentské firmy, která reklamu vyrobila. Žádný takový článek na Parlamentních listech není a nikdy nebyl, ale docela by mně zajímalo, kolik lidí na jejich serveru hledá tento fiktivní článek o změně časového pásma v Brně.

Využití Parlamentních listů pro reklamu.

Takovéto reklamy nelze primárně chápat vyloženě negativně, protože to znamená, že pokud si druhá největší firma s elektronikou v ČR vybere 3 alternativní servery ke své reklamě, dělá tím reklamu i těmto 3 serverům, protože i negativní reklama je reklama. Problém ovšem nastane právě s tím, když lidé tomu uvěří a opravdu začnou tyto v reklamě smyšlené články na daných serverech hledat. Může to potom vypadat tak, že alternativní servery nejen šíří hoaxy, ale dokonce i mažou své články poté, co jsou hoaxy jako odhaleny. A toto skutečně může alternativním serverům uškodit.

Kurnik a jeho informace o konci cukrárenských indiánků v Čechách

Třetí reklama [6] se trefuje do ruského zpravodajského serveru Sputnik a překrucuje jeho jméno na Kurnik. Reklama opět zachovává typické oranžové barvy Sputniku, zachovává typickou rohovou záložku na obrázcích na Sputniku, všechno připomíná českou mutaci Sputniku. Jenže zpráva v reklamě je opět smyšlená a naprosto nesmyslná, protože informuje o tom, že v cukrárnách zakážou čokoládového indiánka, protože jeho název není politicky korektní.

Nově se to prý bude jmenovat “Původní Američánek” a je to prý fake. Ano, je to fake, ale fake vytvořený tvůrci reklamy pro CZC, ne serverem Sputnik. Docela by bylo zajímavé sledovat reakci americké společnosti Coca-Cola, kdyby někdo natočil dehonestační reklamu Kola-Loka, kde písmo, barvy, logotypy i stylizace by kopírovaly a připomínaly americkou značku a česká firma by reklamu používala na propagaci svých prodejů nebo služeb. To by byl řev.

Využití Sputniku pro reklamu.

V poslední době se ukazuje, že média a dokonce i reklamní agentury si vytipovaly 3 největší alternativní servery v ČR a nyní s nimi “pracují” jako s hlavním materiálem pro kampaně proti fake news a jako příklady serverů, které představují vrchol dezinformací a hoaxů v ČR. Pořád by nás ale zajímalo, jaké hoaxy a fake news to jsou, když většina našich článků se odkazuje na servery mainstreamu. Nikdo s námi nikdy nevstoupil do argumentační roviny a diskuse, aby řekl, proč ten a ten článek je podle někoho fake news, kdo o tom rozhodl, kdo je arbitrem tvrzení, co je a co není pravda, kdo to má na starosti.

Zatímco lidé odchází od mainstreamu a odhlašují noviny a televizní přijímače, protože čtenáři a diváci přechází na alternativu, tak to vypadá, že někdo se snaží tento proces zvrátit tím, že začne pomlouvat v reklamě 3 české největší alternativní zpravodajské portály. Registrujeme hlavně příval dětí ze škol, což ukazuje Google Analytics, že každý měsíc nám roste čtenost z prostor středních, ale dokonce i základních škol, s výjimkou prázdnin, pochopitelně. To je skvělá zpráva. Ale ne nezbytně, je to práce neziskovek, které nás na školách diskreditují. Povzbuzující je to, že i přes tu obrovskou diskreditaci se k nám mladí čtenáři vrací pravidelně. A to je dobrý signál.

Česká dvojka na trhu s elektronikou riskuje bojkot jen pár měsíců před Vánoci

Firma CZC se tímto krokem může střelit do vlastní nohy, protože základní poučka z prvního ročníku marketingových studií říká, že reklama se nikdy nesmí míchat s politikou. Pokud chcete prodat hrnec, žehličku nebo počítač, vašim zákazníkem jsou všichni, levičáci, pravičáci, mainstream, alternativa, liberálové, konzervativci, katolíci i ateisté. Jakmile firma s elektronikou se začne zamotávat do politiky a do propagandy médií proti alternativě, je to cesta do pekel pro takovou firmu. Nevím, kdo si teď ze čtenářů Aeronetu, Parlamentních listů a Sputniku koupí mobilní telefon u CZC, kolik jejich dětí, až budou Vánoce a rodiče se budou rozhodovat, kde pro děti nabrat dárky, kolik seniorů nakoupí domácí spotřebiče u firmy, která pomlouvá a zesměšňuje jejich oblíbené zpravodajské servery alternativy.

Zadavatelem reklamy je CZC, což je česká dvojka na trhu s elektronikou.

Dokonce se nabízí otázka, jestli firma CZC, kromě mediální a politické agitace ve svých reklamách, nespolupracuje i na dalších projektech s jinými organizacemi a orgány, např. jako společnost Amazon, která před časem oznámila, že zahájila spolupráci s celkem 400 policejními stanicemi v USA, kterým bude jejich nová kamera Ring Stick Up Cam na hlídání domovních dveří posílat videa a fotografie podezřelých osob, které zvoní u dveří. A dopředu upozorňuji CZC, že toto opravdu není Fake News, ale ověřená zpráva [7]. Pokud Amazon propojuje svá prodávaná zařízení s policejními útvary, potom je jenom otázkou času, kdy totéž začnou dělat i prodejci elektroniky v ČR. Pokud už dnes vidíme, že česká dvojka na trhu s elektronikou se rozhodla jít do politiky a do boje proti svobodě slova na alternativních serverech, měli bychom opravdu mít velké obavy.

-VK-

Šéfredaktor AE News

ZDROJ >>