Baťa začíná s velkoobchodem, některé značky nabídne prodejcům

Výrobce a prodejce bot, zlínská firma Baťa, se rozhodl vstoupit na velkoobchodní trh. Značky bot, které lze v Česku koupit výhradě v síti prodejen Baťa, tak poskytne do nabídky i lokálním prodejcům obuvi. Zákazník se tak má snáze dostat k výrazně většímu množství sezonních modelů od dané značky, které bylo možné dosud koupit jen v zahraničí a firmě to přinese další tržby, řekl manažer prodeje Viktor Dohnal na brněnských veletrzích módy Styl a Kabo.

dnes 15:00

SDÍLEJ:

Ilustrační foto.

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Firma by do budoucna chtěla, aby se podíl velkoobchodu podílel na celkových tržbách deseti procenty. "To by bylo velmi dobré," řekl Dohnal. V roce 2015 činily celkové tržby 1,7 miliardy, výsledek hospodaření však byl záporný 156 milionů.

Kvůli snaze proniknout na velkoobchodní trh firma Baťa poprvé přijela na veletrh Kabo. "Začít z ničeho je poměrně obtížné, proto je potřeba přijet na výstavu. Kabo je jediná v Česku. Zatím jsme úplně na začátku," uvedl Dohnal. Veletrh by měl přivést Baťovi první velkoobchodní partnery.

Čtěte také: Investoři míří do průmyslové zóny. Městu Chrudim se vrací náklady

Nabízí jim prodej čtyř značek. Jednou je Weinbrenner, která se zhruba ze 40 procent vyrábí v továrně v Dolním Němčí na Uherskohradišťstku. Další je značka Power a také francouzská Le Coq Sportif a italský Diesel. "Dosud bylo možné koupit v Česku jen omezené množství modelů z kolekce," uvedl Dohnal. Prodávaly se v maloobchodních prodejnách Baťa a ty braly jen modely, které se jim hodily do kolekce. Nyní se množství modelů na českém trhu výrazně zvýší.

Zákazníci už se u Bati mohou podle Dohnala spolehnout na vyšší kvalitu, protože firma poměrně čerstvě opouští výrobu v Číně a dalších zemích v jihovýchodní Asii a přesunuje ji do Evropy. "Důvodem je hlavně kvalita. A dále také množství, které lze objednat. Na nízký počet párů od jednoho modelu v podstatě nereagují a ani se nejde dostat na výhodnou cenu," vysvětlil Dohnal.

Baťa v současnosti provozuje zhruba 70 prodejen v Česku a 30 na Slovensku. "Prodejní síť je stabilizovaná, občas nějaká prodejna otevře a občas zavře. Trh je hodně konkurenční," poukázal Dohnal na spoustu nákupních center, kde se snaží otevírat prodejny největší konkurenti, jako jsou Humanic, Deichmann či CCC Obuv. "Konkurencí jsou i řetězce se sportovním zbožím," doplnil Dohnal.

Akciová společnost Baťa vznikla v roce 1991 a navázala na výrobu národního podniku Svit. Jejím jediným akcionářem je nyní nizozemský International Footwear Investment B.V., v Česku zaměstnává přes 900 lidí.

Nenechte si ujít: Merkelová zdůraznila, že jako kancléřka nemá vliv na hodnotu eura

Autor: ČTK

ZDROJ >>

Co si o tom myslíte? Komentujte :)