Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Nízký počet žádostí o autentizační údaje tomu sice zatím nenasvědčuje, ale jisté je, že v rámci druhé vlny zavádění evidence tržeb vzrůstá poptávka po sofistikovanějším řešení. „Nyní už jde o provozy, kde se pokladny využívají každý den. Proto je potřeba klást větší důraz na odolnost zařízení a také na kvalitu počítačových programů," poznamenává k tomu Miloslav Karaffa, ředitel firmy Elcom Prešov, což je firma, která dodává pokladny například do všech zemí Visegrádské čtyřky. V první vlně prodala v Česku více než čtyři tisíce pokladen.

Také čtěte: Host se hádal kvůli EET a dvanácti korunám

NEZVRATNÝ PROCES

Pokladna by podle jeho slov měla umožňovat snadné připojení příslušenství, jako je peněžní zásuvka, scanner a váha. Samozřejmostí by měla být také programovatelná klávesnice s bytelnými tlačítky. Markování je pak jistější a rychlejší. Nejčastěji používané druhy zboží v ní mohou být nastaveny předem, aby uživatel markoval co nejefektivněji.

Kvalitní pokladna pro menší a střední podniky by prý měla zvládnout deset tisíc položek.

Vzhledem k legislativním změnám, které nelze vyloučit ani v dalším období, je důležité, aby pokladny disponovaly „chytrým" softwarem. „Díky zvolenému technickému řešení lze v případě náhlých legislativních změn upravit naši pokladnu na dálku, aniž by se majitel čímkoli zabýval. Ty naše jsou totiž chytré již ve své podstatě," vysvětluje Miloslav Karaffa.

Věří, že pokladny budou už brzy představovat užitečnou přidanou hodnotu, protože budou schopny poskytovat i další cenné údaje nutné pro rozhodování: „Pokladna se stane prvkem, jenž usnadňuje podnikání. Tudíž bude dobré ji mít."

Podle pracovníků z firmy LB servis, která pokladny prodává a také o ně pečuje, si lidé uvědomují až teď, že jde o nezvratný proces. Přesto se do příslušné evidence mnozí podnikatelé stále ještě nepřihlásili.

ZBÝVÁ DVANÁCT DNŮ

„V informační kampani potenciální zákazníky upozorňujeme na riziko pozdní objednávky. Může se stát, že specifickým požadavkům dodavatel nevyhoví včas ani při nejlepší vůli," říká František Pastirčák, marketingový ředitel prešovského Elcomu. V Česku však podle něho nehrozí to, co se stalo například v Maďarsku.

Velká firma s objednávkami na 40 000 registračních pokladen nakonec nedostala od státu povolení je tam prodávat. Na rozdíl od toho česká vláda legislativní rámec pro výrobce a servis nestanovila, takže prodej vybavení je zde volný. Se všemi klady a zápory, které z toho vyplývají.

Také čtěte: Desítky trafik mohou skončit kvůli EET

ZDROJ >>

Co si o tom myslíte? Komentujte :)