Modelky i modelové s druhou hlavou v podpaží. Přehlídka Gucciho vyvolala v Miláně senzaci

Minulý týden představila na milánském týdnu módy svou kolekci pro podzim a zimu 2018/19 značka Gucci. A strhla na sebe jednoznačně nejvíce pozornosti.

Model a modelka, kteří si v podpaždí nesou svou vlastní hlavu. Design, který neosobními bílými světly a sterilní zelenou barvou připomíná chirurgický sál, včetně operačního lůžka. Jiný model, jenž má v náručí dráčka jako vypadlého ze středověkých ilustrovaných bestiářů.

Přehlídka pro podzim a zimu 2018/19 italské značky Gucci vzbudila rozhodně nejvíce pozornosti z právě proběhnuvšího milánského týdne módy, kde se tradičně ukazují slavné módní domy jako Fendi, Prada nebo Versace.

Podle Alessandra Micheleho, módního návrháře Gucci, byla hlavním tématem kolekce identita. Návrhářovou inspirací se kromě filozofa Michela Foucaulta stala i esej z roku 1984 Cyborg Manifesto (D.J. Harawayová), v níž je kyborg tím, kdo ruší pouta mezi pohlavími, ale i mezi lidskými a zvířecími bytostmi.

Alessandro Michele, který nahradil návrhářku Fridu Giannini ve vedení značky v roce 2015, byl prvním, kdo zrušil tradiční rozdělení kolekcí na pánskou (ty jsou k vidění v lednu) a dámskou přehlídku. Vyslal všechny modely a modelky na molo dohromady – pro letošek kolekce čítala na 90 takzvaných looků, tedy kompletního oblečení od pokrývek hlavy po boty.

Člověk - kyborg

Pokud jde o oblečení, Michele využil inspirace svými oblíbenými 70. léty, včetně brýlových obrub a psychedelických barev. Pozornost vzbudily i pokrývky hlavy, ať už šlo o barevné kukly, nebo folklorní hedvábné šátky.

I když se Michelova práce může zdát na první pohled šokující, rozhodně sklízí nejen pozornost tisku, ale i zákazníků. Za loňský rok se obrat značky zvedl o 40 % a dosáhl téměř 6,5 miliardy eur, což je téměř polovina obratu skupiny Kering (ta je přes 14 miliard eur), kam Gucci spolu s dalšími značkami jako Bottega Veneta, Saint Laurent nebo Balenciaga spadá. Francois Pinault, majitel skupiny a manžel herečky Salmy Hayekové, se ostatně nechal slyšet, že značka Gucci bude za pár let stejným zlatým valounem jako je Louis Vuitton pro konkurenční skupinu LVMH Bernarda Arnaulta.

A co ty lidské hlavy, jež vzbudily tolik pozornosti a o nichž si někteří mysleli, že jde o poněkud bizarní kabelky? Vyrábět se začaly pomocí nejmodernějších technologií celého půl roku před přehlídkou.

ZDROJ >>