Nejvíce fanoušků na Facebooku má Zeman, následují Drahoš a Horáček

Sociální sítě samy o sobě sice volby nevyhrávají, přesto je mohou výrazně ovlivnit. Agentura Performics proto zanalyzovala aktivitu prezidentských kandidátů na Facebooku. Nejvíce fanoušků má na Facebooku Miloš Zeman, za ním následují Michal Horáček a Jiří Drahoš. 

Miloš Zeman má více než sto tisíc fanoušků. O druhé místo se dělí Michal Horáček a Jiří Drahoš s 82 tisíci příznivců. S velkým odstupem za nimi je pak Pavel Fischer s 28 tisíci podporovatelů. Na druhém konci žebříčku je Petr Hannig a Vratislav Kulhánek, které sledují méně než dva tisíce lidí.
Počet fanoušků prezidentských kandidátů na Facebooku
Počet fanoušků ovšem není vše. Nejaktivnější v oblasti přidávání obsahu je Mirek Topolánek a Pavel Fischer. Nejrychleji (ve sledovaném období o více než 4400) rostl počet facebookových příznivců kandidátovi Pavlu Fischerovi a Michalu Horáčkovi (téměř 2500 nových duší). Hannig a Kulhánek se krčí na chvostu i v tomhle ohledu.
Počet nových fanoušků prezidentských kandidátů na Facebooku
A jak jsou jednotliví fanoušci aktivní? Nejčinorodější jsou zastánci Pavla Fischera. Příznivci Michala Horáčka a Mirka Topolánka jsou se svou aktivitou na facebookových stránkách v těsném závěsu. Nejméně aktivní jsou opět podporovatelé Petra Hanniga a Vratislava Kulhánka.
Aktivita fanoušků prezidentských kandidátů na Facebooku
Analýza za období od 5. do 8. ledna 2018 zohlednila počet fanoušků, označení „To se mi líbí“ a komentářů, ale i sociodemografický profil fanoušků, jejich aktivitu i činorodost správců facebookových stránek.  

 

Autor: Michal Janko

ZDROJ >>