Nohy jako peříčko

Kotníky jako zalité v betonu obvykle doprovázejí letní vedra. Jestli vás trápí otékání končetin i teď, v zimním období, hledejte příčinu a zkuste ji odstranit.

dnes 17:55

SDÍLEJ:

Ilustrační foto

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

1. Zátěž navíc

Nemusíte přibrat dvacet kilo, někdy stačí dvě, které po blahobytnýchVánocích naskočí velmi snadno. Už to může překračovat limit, které vaše srdce normálně utáhne. Zpomalí se krevní oběh a lymfatický systém, v těle se více usazují toxické látky, rozpuštěné ve vodě. Díky zákonům zemské přitažlivosti voda stéká dolů a hromadí se v nohách. Nelekejte se, nemusíte si nasadit děsivou odtučňovací dietu. Omezte pečivo, dopřejte si každý den jen jednu porci o váze 50 gramů, nejlépe k snídani nebo k dopolední svačině. Přílohy nevynechávejte, jen si dopřejte množství, které pokryje čtvrtinu talíře. A vynechte knedlíky. K obědu či večeři si dopřejte salát, množství jako půl talíře, nebo vrchovatou dlaň. Uvidíte, že už za dva týdny dopnete zip na kozačkách zase až nahoru.

2. Posezeníčko

Svátky jsme proseděli u stromečku a po návštěvách, po návratu do práce v tom většina z nás vesele pokračuje. Chce to trochu pohybu. Natáhněte si na mobilu budíka a každé dvě hodiny se zvedněte a projděte. Ideální by bylo třeba kolem budovy, ale počítá se také docházka do kuchyňky, kde si natočte dvě deci kohoutkovky a vypijte ji. Také je dobré udělat pět dřepů, jestli se před kolegy nestydíte. Méně nápadné jsou cviky, doporučované i při dálkových letech. Dají se cvičit pod stolem. Asi pět minut střídavě stoupejte na špičky a na paty. Pak jednu nohu zvedněte nad podlahu, udržte tak dlouho, jak to půjde, nohy vystřídejte. Cvičte pětkrát každou. Na závěr nohu zvedněte a kroužete chodidlem pětkrát doprava, pětkrát doleva, pak druhou nohou, celkem tři série.

3. Na vysoké noze

O tom, jak jehlové podpatky škodí zdraví, už jste určitě nejednou četli. Ovšem nohy vám nepoděkují ani za úplně placaté podrážky a mohou to dát najevo právě tím, že o kousek výš otečou. Ideální výška podpatku se pohybuje okolo čtyř centimetrů. Pokud na nich neumíte chodit na delší trasy, v práci a doma se přezujte do pantoflí na pohodlném klínku. Střídání výšky podpatku a vůbec typu obuvi totiž nohám prospívá.

4. Sůl nad zlato

Pohádka je jedna věc, ale nadměrné solení ve všední realitě věc druhá. Pokud máte trochu vyšší tlak a potrpíte si na dosolování, otékání nohou se asi nevyhnete. Udělejte první krok k lehčím nohám tím, že posílíte pitný režim. Protože jestli se večer blížíte domů s představou, jak sníte najednou pytlík slaných brambůrků, tělo vám chce říct, že jste ho v průběhu dne málo zavlažovali. Udělejte malý experiment, ráno si naplňte 1,5 litrovou lahev od minerálky vodou a pokuste se ji do 14. hodiny vypít. Uvidíte, jestli za týden budete slanému lépe odolávat.

5. Mazaně

Občas otečou nohy každému z nás. Třeba po dlouhém stání na koncertu oblíbené kapely, nebo po sezení na nekonečném divadelním představení. Problém může být i několikahodinová přeprava na zimní dovolenou… Preventivně si ráno namažte nohy chladivým gelem, povzbuzujícím oběh. Po návratu zopakovat a dát na čtvrt hodiny nohy nahoru. Uleví se i ve sprše střídáním teplé a chladné vody.

Autor: Připravila redakce týdeníku Vlasta

ZDROJ >>