RECENZE: Upíři mají velitelské stanoviště na Hluboké, sedmý díl nezaslouží

Kdo nesledoval předchozí díly a pocítí snad náhlou touhu doplnit si vzdělání, může zůstat v klidu. Hned v úvodu akčního hororu Underworld: Krvavé války, který právě vstupuje do našich kin, totiž sama jeho klíčová postava, smrtonoška Selene, shrne naprosto vyčerpávajícím způsobem obsah všech pěti předešlých epizod: „Zabíjela jsem a byla jsem v tom dobrá, ale zradili mě.“

Načež v šesté části pro změnu znovu zabíjí a znovu je zrazována, neboť se pod trapnou záminkou nechá opět zavléct do nekonečné války mezi odvěkými nepřáteli – vlkodlačími lykany a svým vlastním, leč zákeřným upírským rodem.

Nakolik tvůrci novému dílu věří, vyplývá dost okatě již z jeho mezinárodního nasazení. S premiérou se směřuje od východu na západ, tedy od zemí bývalého Sovětského svazu a Asie přes Evropu; domů do Spojených států se novinka dokodrcá až v lednu příštího roku. Ani fakt, že Krvavé války představují celovečerní debut dosud televizní režisérky a kameramanky Anny Foersterové, nevzbuzuje zrovna závratné očekávání. Oprávněně; dostavila se tuctová epizoda, na níž to nejlepší nese českou značku.

Přicházejí kadeti

Jednak pozornost poutá scénografie Ondřeje Nekvasila, jednak tuzemské kulisy včetně Hluboké, kterou si upíři zvolili za velitelské stanoviště; škoda jen, že v povinné temnotě zámek tolik nevynikne.

„Svůj čas jsem již odžila,“ praví hrdinka věštecky – a divák jí musí dát za pravdu. Upíří káru táhne herečka od roku 2003. A třebaže se stále pere hezky tvrdě a černá kůže na její ztepilé postavě působí pořád efektně, přece jenom už překročila čtyřicítku, kterou blízké detaily tváře prozrazují.

Underworld: Krvavé války

USA, 2016

Režie: Anna Foerster

Scénář: , , , , ,

Hrají: Kate Beckinsale, Theo James, Alicia Vela-Bailey, Charles Dance

Hodnocení: 45 %

Válečnický sex-appeal tedy zhusta přebírá na svá mladá bedra dorost z kadetní přípravky, zatímco ti zralejší vedou v obou vůdcovských stanech nudné osudové proslovy.

Spirituální prvek jiného světa tvoří pouhý přílepek pro vylepšení pověsti, z efektních severských scenerií dýchá umělost a sbírku žánrových klišé završují jak útržky minulých výjevů, tak pátrání jednoho z hrdinů po tajemství jeho původu. Jestli smrtonoška opravdu přesluhuje, zjistí producenti teprve podle diváckého zájmu. Ale z hlediska filmařského je ve výslužbě už dávno, přinejmenším v hlavní distribuční síti. Sedmý díl si nezaslouží.

ZDROJ >>